Vyšší dojezd a lepší nabíjení. Ford představil novou variantu modelu E-Transit

Vyšší dojezd a lepší nabíjení. Ford představil novou variantu modelu E-Transit
Fotografie: Ford Pro
  • Baterie nyní nabídne využitelnou kapacitu 89 kWh
  • AC nabíjení lze využívat výkonem až 22 kW
  • Zlepšilo se i rychlonabíjení a přibyla nová varianta Bus

Divize Ford Pro představuje pro užitkový model E-Transit variantu s prodlouženým dojezdem a rozšiřuje možnosti využití nejprodávanější velké elektrické dodávky v Evropě. Nový akumulátor s využitelnou kapacitou 89 kWh znamená, že verze s prodlouženým dojezdem ujede o 28 % delší vzdálenost (až 402 km) a nabízí rychlejší nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem. Dojezd optimalizuje standardně dodávané tepelné čerpadlo. Novinka, která se postupně dostává k zákazníkům po celém světě, navazuje na digitální vylepšení produktivity modernizovaného Transitu a výrazně rozšiřuje potenciální zákaznickou základnu modelu E-Transit. Zákazníci rovněž mohou využívat prodloužené dvouleté/neomezené servisní intervaly – dvojnásobek současného jednoletého intervalu.

„Verze E-Transitu s prodlouženým dojezdem je dalším příkladem snahy společnosti Ford Pro o zavedení vysoce produktivních elektromobilních vozových parků v Evropě,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro pro Evropu. „Možnost zákazníků dojet mezi jednotlivými nabíjeními dále spolu se širokou nabídkou typů karoserií posiluje naši pozici důvěryhodného partnera pro kompletní řešení jejich vozového parku.“ E-Transit s prodlouženým dojezdem je navržen tak, aby oslovil zejména zákazníky, kteří působí ve venkovských oblastech, v chladnějším podnebí nebo na trasách zahrnujících jízdu po dálnici. Zákazníci si budou moci nový model objednat ještě letos, první dodávky se očekávají v roce 2025.

Verze s prodlouženým dojezdem zvyšuje využitelnou kapacitu akumulátoru na 89 kWh a umožňuje dojezd až 402 km, což je o 28 % více než u modelu se standardním dojezdem. Díky tomuto vylepšení se E-Transit s prodlouženým dojezdem stává atraktivní volbou pro vozové parky, které působí mimo centra měst, ale přesto chtějí využívat výhod zrychlené produktivity elektrických, připojených užitkových vozidel. Tepelné čerpadlo se vstřikováním par chladiva je součástí standardní výbavy verze s prodlouženým dojezdem, která zajišťuje účinnější vytápění kabiny při nízkých teplotách. Tento systém je navržen tak, aby zlepšil energetickou účinnost a optimalizoval dojezd v chladnějším počasí. Inženýři Fordu u všech verzí E-Transitu s prodlouženým dojezdem výrazně zlepšili nabíjecí výkon.

Ten při nabíjení střídavým proudem dosahuje až 22 kW, což znamená, že plné nabití přes noc má trvat méně než 6 hodin. Výkon rychlonabíjení stejnosměrným proudem byl zvýšen ze 115 kW na 180 kW, takže 10 minut nabíjení může přidat až 116 km dojezdu a nabití z 10 na 80 % trvá přibližně 28 minut. Ford Pro očekává, že vylepšené schopnosti E-Transitu s prodlouženým dojezdem osloví zákazníky s širokou škálou využití a požadavků, a proto společnost nabízí rozsáhlý výběr modelových variant včetně délek L3 a L4, dodávek, varianty DCiV, varianty s jednokabinou na podvozku, s celkovou hmotností od 3 500 kg do 4 250 kg. Maximální užitečné zatížení je až 1 460 kg u dodávek a 1 814 kg u variant s podvozkem s kabinou, s tažnou hmotností až 750 kg u modelů s celkovou hmotností 3 500 kg. K dispozici je také systém Pro Power Onboard, který dodává 2,3 kW výstupního výkonu z akumulátoru vozidla pro napájení nářadí, vybavení a přestaveb.

Nová varianta E-Transit minibus

Ford Pro rozšiřuje nabídku řady E-Transit také o nový elektrický minibus. Nová varianta je navržena tak, aby poskytla podporu zákazníkům, jako jsou taxislužby, školy a místní úřady, kteří elektrifikují své vozové parky a připravují se na budoucí provoz v reakci na zpřísňující se předpisy a zavedení více než 350 nízkoemisních zón, které již fungují po celé Evropě – včetně všech hlavních měst v Evropské unii. Novinka pojme až 15 osob a vychází z prosklené dodávky E-Transit L3 s celkovou hmotností 4 250 kg, kterou v Turecku přestavěli specialisté na montáže sedadel z firmy ISRI. Zákazníci si mohou vybrat jedno/dvojsedadlo spolujezdce, 9místné/12místné uspořádání zadní části a standardní, nebo vysokou střechu.

Zadní klimatizace a topení a elektricky ovládaný schůdek u bočních posuvných dveří jsou součástí standardní výbavy. Nový minibus, který bude k objednání přímo u prodejců Ford, lze pro 9místné zadní uspořádání specifikovat se standardním nebo prodlouženým dojezdem a pro 12místné zadní uspořádání se standardním dojezdem. Společnost Ford Pro Special Vehicles prostřednictvím své 200členné sítě Ford Pro Convertor rovněž nabízí verzi prosklené dodávky E-Transit určenou pro speciální přestavby například pro přepravu vozíčkářů.

Technické parametry Ford E-Transit 89 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 5 531 × 2 059 × 2 559 mm, 2 509 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon135 kW, 184 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie93 kWh (89 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 180 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 402 km
Cena od1 764 664 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze