Mercedes-Benz Trucks předvedl nevídané. Svůj tahač nabíjel výkonem 1 000 kW

6
Mercedes-Benz Trucks předvedl nevídané. Svůj tahač nabíjel výkonem 1 000 kW
Fotografie: Mercedes-Benz Trucks
  • Mercedes-Benz Trucks je průkopníkem technologie MCS
  • Dojezd tahače i s návěsem činí 500 km

Vývojáři z divize Mercedes-Benz Trucks poprvé úspěšně nabili prototyp loni představeného elektrického tahače s označením eActros 600. Stalo se tak na nabíjecí stanici o výkonu jeden megawatt ve vlastním vývojovém a testovacím centru ve Wörth am Rhein. Mercedes-Benz Trucks se navíc rozsáhle podílel na vývoji nového celoodvětvového standardu nabíjení MCS. To hraje ústřední roli zejména pro veřejné ultrarychlé nabíjení podél důležitých dopravních tras. Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši vývojáři přinesli nově definovaný standard MCS do vozidla s plným nabíjecím výkonem ve velmi krátké době. To je vynikající technický úspěch. Zákazníci s vysokými nároky na dojezd a dostupnost elektrických nákladních vozidel budou v budoucnu těžit z nabíjení s výkonem až 1 000 kW.

Peter Ziegler, vedoucí oddělení E-Charging Components u Mercedes-Benz Trucks, k tomu dodává: „První úspěšný test nabíjení s jedním megawattem výkonu s naším elektrickým nákladním vozidlem je obrovským vývojovým krokem. V průmyslu se již nabíjecí výkon okolo 700 kilowattů označuje jako nabíjení standardem MCS. Je však pro nás důležité, aby naši zákazníci mohli nabíjet model eActros 600 plnými 1 000 kilowatty, a těžit tak z krátkých nabíjecích časů s velkým dosahem. Nyní usilovně pracujeme na zavedení technologie MCS do sériové výroby.“ V další etapě budou vývojoví inženýři Mercedes-Benz Trucks nadále testovat komunikační rozhraní mezi vozidlem a nabíjecí stanicí, definovanou v rámci standardizace MCS, a dále vyvíjet prototypové komponenty směrem k sériové výrobě.

Zahájení sériové výroby eActrosu 600 je plánováno na konec roku 2024. Kromě nabíjení CCS s výkonem až 400 kW umožní eActros 600 později také megawattové nabíjení s plnými 1 000 kilowatty, jakmile bude k dispozici. Zákazníci si k tomu mohou objednat předvybavení vozidla tak, že výbavu pro nabíjení technologií MCS bude možno do vozidel doplnit, jakmile bude k dispozici. Tahač má kapacitu baterie 600 kWh, což se odráží i na typovém označení vozu. Součástí výbavy je i nově vyvinutá elektrická hnací náprava s vysokou účinností umožňují eActrosu 600 dojezd až 500 kilometrů v zapojené soupravě. Mercedes-Benz Trucks již nyní počítá s tím, že tahač bude využíván stejně jako ty klasické s naftovým motorem. Nabíjení takto vysokým výkonem proto bude jeho každodenním chlebem.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Krásné číslo, ale určitě bude důležitější křivka dobíjení, kolik minut zabare nabít baterie. A věřím, že všechny údaje budou příjemným překvapením. Teď už jen zvládnout koncovou cenu tahače, aby bylo ekonomické ho nasadit pro první provoz v místech, kde budou vhodné nabíjecí body.
den
den
Ted' pred par tydny Bjorn ukazoval video z vystavy v Oslu kde ukazovali MCS nabijecku 1200kW. Zajmavy je ze musi odvadet 7kW tepla jen z kabelu. Zni to silene ale je to jen 0.6%.
Take tam byli nabijecky CCS s vykonem 720kW - je to mimo specifikace standartu ale nejak to delaji. Mozna bude nejaka nova verze.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Megawatt.... to je šílené číslo. Běžně ma rodinný dům cca 17kW maximální příkon....jen ta infrastruktura, ty vodiče, chlazení, trafa...prostě šílené 😳😎
Martin Š.
Vypadá to opravdu zajímavě!
Dojezd 500 km (tzn. 350 km v režimu 10 - 80 % baterie) vlastně znamená, že přesně kopíruje podmínky nařízení 561 (po 4,5 hodině musí být 45 minut přestávka). Bude-li na to infrastruktura, tak nebude potřeba ani e-Highway či jiné technologie k dobíjení za jízdy.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze