Novinky pro Volkswagen ID.3. Výkon za předplatné a rychlejší nabíjení

Novinky pro Volkswagen ID.3. Výkon za předplatné a rychlejší nabíjení
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen ID.3 dostal řadu zásadních vylepšení
  • Lépe a rychleji nabíjí a nabízí zcela novou infozábavu
  • Dostává také funkci, která mu bolestně chyběla

Volkswagen anoncuje zmodernizovaný hatchback nižší střední třídy ID.3 v nejsilnější civilní verzi Pro S. Ten přiváží také vylepšení pro celou modelovou řadu. Především možnost uživatelsky nastavitelného předehřívání baterie před nabíjením, a to jak skrz plánování trasy s nabíjením, tak přímo tlačítkem. A také vyšší nabíjecí rychlost až 175 kW, na níž má částečnou zásluhu také zmíněné prekondicionování trakčního akumulátoru. Novinkou je také možnost předplatit si vyšší výkon; místo standardních 204 dostane zákazník 231 koní. V Německu ovšem bude vyšší číslo standardem. Prodloužil se také dojezd na 559 km podle WLTP. Změny se brzy objeví v autosalonech.

Neméně důležitá je generační obměna palubní infozábavy s novým, větším (12,9") a odlišně koncipovaným displejem. Dlouho očekávaného vylepšení se dočkal také multifunkční volant, přestěhoval se také volič směru. Dotykové plochy ovládání teploty se konečně dočkaly podsvícení. Nová generace softwarové architektury, která sebou přinesla vylepšení některých jízdní a komfortních asistentů. Především nové hlasové rozhraní IDA, které by mělo mluvit přirozeným jazykem a díky umělé inteligenci zodpovídat na nejrůznější otázky z okolního světa.

Ve světě asistentů se vylepšoval Travel Assist, který zvládá kontrolu rychlosti a směru mezi pruhy v celém rozsahu rychlostí a také asistovanou změnu jízdního pruhu. Za příplatek bude k mání parkovací asistent Plus s paměťovou funkcí (samočinné provedení uloženého parkovacího manévru až do vzdálenosti 50 m) a novou možností dálkového ovládání při parkování skrz aplikaci v chytrém telefonu. Novotou je rovněž varování před opuštěním vozidla, které sleduje okolní provoz a v případě, že vystoupit není bezpečné, vydá optické i akustické varování, případně na chvíli zablokuje dotyčné dveře.

Pohodu na palubě by měla umocnit nová aplikace Wellnes, která by měla posádce pomoci relaxovat, nebo se naopak probrat s pomocí podsvícení, zvuků a klimatizace, podobně, jak to známe třeba z BMW či Mercedesů. Nabízí tři programy Fresh Up, Calm Down a Power Break, které lze na přání i upravit a předprogramované zvuky například nahradit playlistem Spotify. Na volbu různých režimů a nálad sází rovněž zvukové procesory rovněž nového, dvanáctikanálového soundsystému Harman Kardon s hudebním výkonem 480 W.

Technické parametry Volkswagen ID.3 facelift (2023) PRO S (77 kWh)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 933 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 546 km
Cena od1 139 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze