Cadillac míří do Evropy. Chce potřít Audi, BMW i Mercedes-Benz

Cadillac míří do Evropy. Chce potřít Audi, BMW i Mercedes-Benz
Fotografie: Cadillac
  • Prémiová značka koncernu GM míří na německou prémiovou trojici
  • Hlavní zbraní je plně elektrický model Lyriq
  • Jeho cena má být „extrémně konkurenceschopná“

Cadillac je prémiovou značkou amerického koncernu General Motors, která na domácím trhu úspěšně konkuruje evropským prémiových brandům Audi, BMW i Mercedes-Benz. Totéž chce zkusit i na druhé straně Atlantiku, proto začala loni v říjnu ve Švýcarsku prodávat svůj první čistě elektrický model, pětimetrový SUV crossover Cadillac Lyriq, který by se měl postavit mj. Audi Q8 e-tron, BMW XM či Mercedesu EQE SUV. Jde zatím čistě o přímý prodej, žádné reprezentativní autosalony se nekonají. Jako další přišlo na řadu Švédsko s Francií, nyní se prodejní kanál otevřel také v sousedním Německu. V plánu je i Velká Británie, ovšem podle Automotive News Europe zatím nevíme, kdy.

Podle výkonné ředitelky GM Europe Jaclyn Quaidové chce Cadillac zaujmout dobrou cenou a důrazem na individualitu plus technologie. Cadillac prý není jako mnoho jiných elektrických značek, což osloví především moderní zákazníky, kteří ocení výkon. Lyriq s pohonem všech kol se totiž v Německu prodává za 80 500 eur (1 990 000 korun), zatímco Mercedes-Benz EQE SUV 500 začíná na částce 99 841 eur (2 469 000 korun) a kromě podstatně skromnější výbavy nabízí i slabší výkon (408 oproti 527 koním) a WLTP dojezd (594 oproti 690 km).

Značka míní v Evropě pokračovat v modelu on-line prodeje, přesto vzniknou butiky, kde bude možné si vůz osahat. Pro začátek to bude v Berlíně, Mnichově a Kolíně nad Rýnem. Frankfurt nad Mohanem a Hamburk se mohou těšit na showroomy „Cadillac City“ v centrech měst. Rozjezd je zatím poměrně pomalý, za první čtvrtletí bylo v Evropě zaregistrováno jen sedm vozů. Přesto je Quaidová optimistkou, prodejní cíl ale neprozradila.

General Motors se pokoušel prosadit v Evropě opakovaně, jen málokdy ale bylo jeho snažení korunováno úspěchem. Za pozitivní lze označit působení značky Opel, která byla majetkem GM v letech 1929–2017, ovšem přesto přecházela pod koncern PSA (dnes Stellantis) ve velmi špatné finanční i modelové kondici. Značku Saab ovšem GM dovedl rovnou k likvidaci v roce 2016, debaklem skončil rovněž pokus uvést na evropský trh Chevrolet. Ani pokus udržet tu Corvette jako samostatnou značku neuspěl.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze